Με εφαρμογές στην Εκπαίδευση
Ελάτε να φτιάξουμε μαζί τις παρτιτούρες των ιστοριών που θέλετε να αφηγηθείτε ή να διαβάσετε: αυτοσχέδια μουσικά όργανα, πρωτότυπα οργανάκια από διάφορα μέρη του κόσμου, ηχηρές κινήσεις, εναλλαγές φωνών, τραγουδίσματα και μελίσματα, κουτάλες και τυμπανάκια… Όλα μπορούν να είναι μουσική σε μια αφήγηση!
Στις παραδοσιακές κοινωνίες η μουσική έκφραση, όπως και η προφορική τέχνη του λόγου ήταν ενσωματωμένες στην καθημερινή ζωή με μία αίσθηση καθαρά χρηστική. Δεν υπήρχε, δηλαδή, η έννοια της Τέχνης όπως τη νοούμε στην εποχή μας. Κατ’ ουσία, οι χαρισματικοί παραμυθάδες ήταν μουσικοί: τραγουδούσαν, έπλαθαν στίχους, δημιουργούσαν ρυθμό, όχι μόνον με τον αφηγηματικό τους λόγο αλλά ακόμα και με αντικείμενα και εργαλεία.
Το συγκεκριμένο εργαστήρι αποσκοπεί να δείξει βιωματικά, πως η μουσική στην προφορική αφήγηση πηγάζει αρχικά από τον ίδιο το λόγο, από τη γλώσσα και τις εκφράσεις της όπως αυτά είναι δομημένα αριστοτεχνικά σε ένα καλό προφορικό κείμενο που αποτελεί την «παρτιτούρα» της αφήγησης. Θα εμπλουτίσουμε την αφήγηση με πειραματισμούς τόσο με απλά μουσικά όργανα (που παρέχει η συντονίστρια) όπως και με αυτοσχέδια – όπως κουτιά, κουτάλες, πλαστικά μπουκάλια, ηχηρές κινήσεις, τραγουδίσματα κ.α. Ευπρόσδεκτα και τα μουσικά όργανα εφόσον υπάρχει άτομο που γνωρίζει κάποιο.
ΜΕΡΙΚΑ ΑΠΟ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ:
- Ηχοτοπία και ηχοχρώματα, σιωπές, παύσεις, αναπνοές και ρυθμός.
- Πως αξιοποιούμε τα φωνήματα και τους τόνους.
- Το οργανικό δέσιμο αφήγησης και μουσικής.
- Μουσική από φυσικά όργανα ή από ψηφιακή πηγή;
- Ηχηρές κινήσεις, παλαμάκια, ποδοκροτήματα, σφυρίγματα κ.α.
- «Παράδοξες» πηγές μουσικής συνοδείας (ποτήρια, κουτάλια, ραβδιά κ.α.).
- Πως εντάσσουμε τα τραγούδια.
- Πως αξιοπιούμε ένα μουσικό όργανο.
Σύλληψη ιδέας, οργάνωση συντονισμός: Σάσα Βούλγαρη
ΖΗΤΕΙΣΤΕ ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ:

