ΕΘΝΙΚΟΣ ΚΥΡΗΞ – Εφημερίδα της Ομογένειας

Της Σταυρούλας Τσούτσα (απόσπασμα).

[…]

Tα τελευταία χρόνια ασχολείστε με το story telling coaching και μάλιστα έχει δημιουργήσει δική σας μέθοδο προφορικής αφήγησης, την οποία μοιράζεστε με τους μαθητές σας. Θέλετε να μας μιλήσετε για αυτό;

Μου ζητήθηκε από το επαγγελματικό μου ξεκίνημα να δώσω πληροφορίες και τεχνικές για την Τέχνη μου, σε άτομα που ασχολούνταν με εκπαίδευση, αυτογνωσία, τέχνες κ.λπ. Οπότε, καθώς δεν τη διδάχτηκα από κάποιον (ανήκω στους πρωτοπόρους στην Ελλάδα), ανέπτυξα τρόπους διδασκαλίας που με τα χρόνια εμπλουτίζονται συνεχώς και πλέον ονομάζω «Μέθοδο Σάσα Βούλγαρη». Επιγραμματικά, αποτελείται από Τεχνικές Αφήγησης, Δημιουργικής Γραφής και Αυτογνωσίας. Άλλωστε σπούδασα Ψυχολογία, Παιδαγωγική και Φιλοσοφία.

Κατά τη διάρκεια της εκπαίδευσης με τη Μέθοδό μου, κάποιος πληροφορείται και εμβαθύνει στην πολυεπίπεδη Θεωρία για την Αφήγηση και τα λαϊκά παραμύθια, εξασκείται σε τεχνικές αφήγησης και αφηγηματικής ανάγνωσης, σε μια ποικιλία από αφηγήματα, παραδοσιακά ή και της επώνυμης λογοτεχνίας, και αντιλαμβάνεται τον εαυτό του ως αφηγητή σε πολλές διαφορετικές καταστάσεις (π.χ. ακόμα και σε μία ομιλία!). Μαθαίνει, επίσης, τρόπους να δημιουργεί ιστορίες, καθώς με τα χρόνια, έχω αναπτύξει και μία σειρά πρωτότυπων τεχνικών δημιουργικής γραφής ιστοριών κάθε είδους και φόρμας. Προβλέπεται, στη συνέχεια, για όποιον το θελήσει, να εμβαθύνει σε δικά του θέματα με την μέθοδο project την οποία γνωρίζω άριστα και εξασκώ για πολλά χρόνια. Στη Μέθοδό μου, είναι σημαντικό για αυτόν που θέλει να βρει έναν δρόμο στην Τέχνη της Αφήγησης, να διερευνήσει τη δική του Ταυτότητα και να χτίσει πάνω στα βιώματα και στις προσωπικές του προδιαθέσεις και επιθυμίες, ώστε να μπορεί κατόπιν να διευρύνει το δυναμικό του πατώντας σε γερές βάσεις. Η Μέθοδός μου προσδίδει εργαλεία με πολλές εφαρμογές είτε επαγγελματικές είτε προσωπικής αυτοβελτίωσης. Λέω συχνά: με το πέρας της εκπαίδευσης, θα ακούτε καλύτερα και θα μιλάτε καλύτερα!

Κατά τη διάρκεια της πανδημίας είχα την ευκαιρία να παρακολουθήσω εκπαιδευτικά σεμινάρια life και business coaching και συνειδητοποίησα ότι υπήρχαν τεχνικές που μπορούσα να ενσωματώσω στην Μέθοδό μου. Αρχισα λοιπόν να διδάσκω σε ιδιαίτερα διαδικτυακά μαθήματα προσαρμοσμένα στις ανάγκες του κάθε ατόμου που παρακολουθούσε έναν τέτοιο κύκλο και είδα με έκπληξη ότι όχι μόνον λειτουργούσαν αλλά τα αποτελέσματα ήταν συχνά εντυπωσιακά! Οπότε πλέον προτείνω και αυτή τη μορφή Εκπαίδευσης.

Μπορεί η προφορική αφήγηση να οδηγήσει στην προσωπική βελτίωση και με ποιους τρόπους;

Μόνον εάν ο αφηγητής είναι ευαισθητοποιημένος, έμπειρος και εξασκημένος σε τέτοιες διαδικασίες, όταν έχει μεγάλο και ευέλικτο ρεπερτόριο και φυσικά όταν απευθύνεται σε άτομα και ομάδες που δέχονται μία τέτοια αλληλεπίδραση. Όταν ο ίδιος ασκείται συνεχώς στα πεδία της Αυτογνωσίας, κι έτσι μπορεί να περάσει στην Ετερογνωσία και να επιφέρει Αρμονία στην αφήγηση που σε αυτήν την περίπτωση γίνεται Τελετουργία.

Ονομάζω αυτόν τον αφηγητή Μύστη διότι αναλαμβάνει αυτή τη λειτουργία ενσυνείδητα και γνωρίζει πού και πώς να βάζει όρια. Άλλωστε τα ίδια τα λαϊκά παραμύθια έχουν όρια που προστατεύουν από την φαντασιωσική καταβύθιση και επαναφέρουν στην πραγματικότητα γιατί… αυτοί ζουν καλά κι εμείς καλύτερα…

Σε όλη αυτή τη διαδικασία, η αναπνοή, η τοποθέτηση της φωνής, το σώμα, οι λιτές ισορροπημένες κινήσεις παίζουν πρωταρχικό ρόλο, αποτελούν βασικά εργαλεία της τεχνικής της αφήγησης και ο παραμυθάς πρέπει να τα διαχειρίζεται με ακρίβεια. […]

ΟΛΟΚΛΗΡΗ Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: