
Ο ανθρώπινος λόγος εμπεριέχει ρυθμό και μουσικότητα.
Η γοητεία μια αφήγησης προφορικών ιστοριών βασίζεται ακριβώς στην σωστή ενορχήστρωση λέξεων, ήχων, κινήσεων, παύσεων, αναπνοών. Όταν η αφήγηση συνοδεύεται με ζωντανή μουσική, αυτή θα πρέπει να δένει αρμονικά με το λόγο σε ένα σφιχτοδεμένο αγκάλιασμα που όμως να επιτρέπει, ανά πάσα στιγμή, τον ελεύθερο αυτοσχεδιασμό ανάλογα με τις ανάγκες του κάθε ακροατηρίου
Η παραμυθού Σάσα Βούλγαρη – εδώ και χρόνια – ερευνά τη σχέση λόγου και ρυθμού, στις αφηγήσεις της. Δεν αποστηθίζει το υλικό της βασίζοντας τη δουλειά της στον αυτοσχεδιασμό, και στα προγράμματά της χρησιμοποιεί μια μεγάλη ποικιλία απλών κρουστών οργάνων από όλο τον κόσμο, ενώ τραγουδάει και αυτοσχεδιάζει φωνητικά. Κατά τη διάρκεια επεξεργασίας του παραμυθικού υλικού μελετά, κατά το δυνατόν, τη μουσική και τα τραγούδια του τόπου προέλευσης, είτε πρόκειται για την Ελλάδα είτε για άλλες περιοχές του πλανήτη.
Έχει παρακολουθήσει μαθήματα φωνητικής αγωγής και τραγουδιού, μαθητεύοντας για σχεδόν δεκατέσσερα χρόνια, τόσο σε εντατική όσο και σε περιοδική μορφή, με την αείμνηστη Μίρκα Γεμεντζάκη.
Το χάρισμα του τραγουδιού πήρε από την οικογένεια της μητέρας της, από την Καρδίτσα της Θεσσαλίας, όπου υπάρχει μια μακριά παράδοση στο τραγούδι, την αφήγηση, και τους λεκτικούς και φωνητικούς αυτοσχεδιασμούς.
Στις εκάστοτε συνεργασίες της με μουσικούς «ενορχηστρώνει» κυριολεκτικά το υλικό – αφηγηματικό και μουσικό – με στόχο πάντα την ανάδειξη του λόγου και της ιστορίας, χρησιμοποιώντας δομικά και το τραγούδι.
Η Σάσα Βούλγαρη στην Εθνική Βιβλιοθήκη: https://www.youtube.com/watch?v=RhY5lNvTWlQ&list=PLtuUonjs1gzW3hE1uPE-hv31hwYl1qZDT&index=4






